Hopp til hovedinnhold
Logo som leder til forsiden

Webinar: Intersubjektiv terapi – forskning og praksis

I dette webinaret i regi av kunnskapombarn.no, vil Kristin Frisch Moe fortelle om hvordan endring kan komme til syne i leken mellom terapeuten og barnet, og hvordan man har målt det i forskning.

I Intersubjektiv terapi er ikke målet symptomreduksjon, men å styrke utvikling av grunnleggende psykologiske funksjoner som av ulike årsaker har stoppet opp. Gjennom samspill i lek eller kreative aktiviteter skapes det erfaring med grunnfunksjoner som delt oppmerksomhet, selvagens (opplevelsen av å kunne påvirke), gjensidig regulering og affektintegrasjon.

Men hvordan kan man egentlig se utvikling av grunnfunksjoner i samspillet mellom terapeuten og barnet, og hvordan har man gått frem for å måle denne utviklingen?

I dette faglige innlegget skal studieleder i intersubjektiv terapi, psykologspesialist Kristin Frisch Moe, besvare de to spørsmålene:

  • Hvordan kommer endringer til syne i samspillet mellom barnet/ungdommen og terapeuten i intersubjektiv terapi? 
  • Hvordan måler vi denne typen endring?

Intersubjektiv terapi tilbys som en del av spesialistutdanningen på RBUP og er godkjent som valgfritt program i psykologenes spesialisering. Metoden er manualisert i håndboken "Tidsavgrenset intersubjektiv barneteterapi" (Svendsen og Johns, 2016) og testet ut i en større RCT-studie på NTNU i 2017.

Kommende kurs

Neste kursdato er ikke fastsatt.

Du kan melde din interesse for kurset med skjemaet nedenfor. Da får du beskjed med en gang vi setter opp kurset.

Meld din interesse for dette kurset

Personopplysninger (må fylles ut)